Statut


Stowarzyszenie „Wsparcie”

ROZDZIAŁ I

 

  • Postanowienia ogólne

 

  • 1

Stowarzyszenie pod nazwą Stowarzyszenie „Wsparcie” zwane dalej „Stowarzyszeniem”, jest stowarzyszeniem zarejestrowanym, posiadającym osobowość prawną i zrzeszającym osoby fizyczne i prawne na zasadzie dobrowolności.

  • 2

Działalność stowarzyszenia opiera się na przepisach Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.Nr.20 poz.104)

  • 3
  1. Terenem działalności stowarzyszenia jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Siedzibą stowarzyszenia jest miasto Witnica.
  3. Stowarzyszenie prowadzi swą działalność przez czas nieograniczony.
  • 4

Stowarzyszenie może być członkiem krajowych i zagranicznych organizacji o tym samym lub podobnym profilu działania oraz utrzymać kontakty z osobami zamieszkującymi za granicą w ramach realizacji swoich zadań statutowych.

  •  5

Stowarzyszenie ma prawo używania pieczęci i oznak zgodnie z obowiązującymi

w tym zakresie przepisami.

ROZDZIAŁ II

 

  • Cele i środki działania

 

  •  6

Celem stowarzyszenia jest organizowanie i prowadzenie działalności zmierzającej do:

  1. Niesienia wsparcia osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, a w szczególności: ubogim, bezdomnym, bezrobotnym, niepełnosprawnym, samotnym matkom, dzieciom i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo i zagrożonych patologiami społecznymi, osobom i rodzinom znajdującym się w różnych sytuacjach kryzysowych.
  2. Podejmowanie inicjatyw na rzecz osób potrzebujących w zakresie:
    1. ochrony i promocji zdrowia,
    2. nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
    3. wypoczynku dzieci i młodzieży,
    4. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji,
    5. kultury fizycznej i sportu,
    6. przeciwdziałania patologiom społecznym,
    7. integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami,
    8. działalności charytatywnej.
  1. Utrzymania więzi uczuciowej i społecznej rodzin, członków oraz osób wymagających pomocy w zakresie rehabilitacji i ochrony zdrowia psychicznego.
  2. Rozwoju różnorodnych form działalności służby zdrowia i pomocy społecznej w zakresie lecznictwa chorób psychicznych.
  3. Inicjowanie i podejmowanie inicjatyw na rzecz promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy, upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz praw kobiet i mężczyzn.
  4. Tworzenie odpowiednich warunków do terapii zajęciowej pozwalającej na przystosowanie się  osób niepełnosprawnych  i osób dotkniętych chorobą psychiczną do życia w społeczeństwie.
  5. Pozyskania środków materialnych na działalności statutową stowarzyszenia.
  6. Świadczenia różnorodnych form pomocy – w tym wsparcia finansowego osobom chorym oraz członkom stowarzyszenia, które znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji materialnej.
  7. Prowadzenie placówek określonych w ustawie o pomocy społecznej w ramach zlecenia realizacji zadania publicznego.
  8. Działania na rzecz osób niepełnosprawnych, chorych psychicznie, upośledzonych umysłowo, w podeszłym wieku , w tym  prowadzenie placówek opieki nad tymi osobami.
  •   7

      Realizacji celów stowarzyszenia służy szczególności:

  1. Reprezentowanie potrzeb członków stowarzyszenia oraz osób dotkniętych chorobą psychiczną i ich rodzin.
  2. Współpraca z osobami fizycznymi i prawnymi w zakresie celów stowarzyszenia
  3. Prowadzenie działań, przybliżających społeczeństwu istotę leczenia chorób psychicznych dla powszechnego zrozumienia, zmierzającego do traktowania schorzeń psychicznych na równi z innymi i przez to zdjęcia z nich charakteru schorzeń szczególnych.
  4. Ustalenie wspólnie ze specjalistami placówki służby zdrowia potrzeb w zakresie lecznictwa psychiatrycznego oraz z organami ds. pomocy społecznej potrzeb socjalno – bytowych i przedstawienie ich zarówno społeczeństwu jak i odpowiednim władzom.
  5. Mobilizowanie szerokiej opinii społecznej i środowisk opiniotwórczych na rzecz rehabilitacji i ochrony zdrowia.
  6. Gromadzenie środków pieniężnych na realizacje celów statutowych stowarzyszenia, w tym również poprzez prowadzenie działalności charytatywnej, zbiórek, aukcji oraz akcji społecznych na realizację celów statutowych.
  7. Realizację terapii zajęciowej będzie się prowadzić w miarę możliwości finansowych opłacanie jak i też w oparciu o wolontariat.
  8. Opracowanie programów w celu pozyskania środków finansowych z PFRON; Fundacji i środków pomocy Unii Europejskiej.
  9. Współpraca z pokrewnymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi w celu rozwijania kontaktów i współpracy pomiędzy społeczeństwami.
  10. Organizowanie warsztatów, kursów, konferencji i innych szkoleń dla osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy oraz dla innych osób, które wymagają takich form wspierania.
  11. Prowadzenie różnych form propagowania kultury.
  12. Organizowanie i prowadzenie doradztwa w zakresie upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn.
  13. Organizowanie i wspieranie różnych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
  14. Prowadzenie noclegowni dla osób bezdomnych.
  15. Stworzenie możliwości szybkiego i efektywniejszego rozwoju wspólnot i społeczności lokalnej poprzez wdrażanie programów grantowych.
  16. Prowadzenie jadłodajni dla osób ubogich i niepełnosprawnych.
  17. Utworzenie i prowadzenie Centrum Integracji Społecznej zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym.
  18. Pomoc społeczna bez zakwaterowania dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych ( usługi opiekuńcze).
  19. Prowadzenie domów pomocy społecznej, domów opieki , innych jednostek pomocy społecznej.
  20. Niespecjalistyczne sprzątanie budynków i obiektów przemysłowych ( usługi porządkowe).

Dla realizacji działań określonych w ust. 1 – stowarzyszenie może zatrudniać osoby będące jego członkami w trybie umowy o  pracę lub zlecenia lub inną dopuszczalną prawem  formą zatrudnienia.

  • 7a

1.Wymienione w § 6 i 7  formy działania podlegają zarządowi , który decyduje o ich powołaniu i zasadach działania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  1. Wszystkie wymienione formy działania mają prawo posługiwania się nazwą Stowarzyszenie z dodanym członem nazwy odpowiednim do charakteru ich działalności.

ROZDZIAŁ III

 

  • Członkowie, ich prawa i obowiązki

 

  • 8
  1. Członkami stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne, zaś osoby prawne mogą być jedynie członkiem wspierającym.
  2. Osoby fizyczne muszą posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz pełnie praw publicznych
  3. Małoletni w wieku od 16 do 18 lat, którzy mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych mogą należeć do stowarzyszenia i korzystać z biernego i czynnego prawa wyborczego, z tym że w składzie zarządu stowarzyszenia większość muszą stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.
  4. Cudzoziemcy mający miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej mogą zrzeszać się w stowarzyszeniach, zgodnie z przepisami obowiązującymi obywateli polskich.
  5. Osoba prawna może zostać członkiem wspierającym stowarzyszenia, (w którym działa poprzez swojego przedstawiciela), jeżeli zadeklarowała na jego rzecz pomoc finansową lub rzeczową.
  6. Członkowie zwyczajni i wspierający przyjmowani są w drodze uchwały zarządu stowarzyszenia, na podstawie pisemnych deklaracji.
  7. Członek zwyczajny ma prawo do:

    a)czynnego i biernego prawa wyborczego do władz stowarzyszenia,

    b)uczestnictwa w zebraniach i zgromadzeniach stowarzyszenia, w zjazdach,

    naradach, oraz wszelkich innych imprezach organizowanych przez stowarzyszenie.

  1. Członek zwyczajny jest zobowiązany do:

a)czynnego i rzetelnego realizowania celów statutowych stowarzyszenia.

  1.     b) przestrzeganie postanowień, regulaminów i uchwał stowarzyszenia.

    c)terminowego i rzetelnego uiszczania składek członkowskich.

  1. Członek wspierający z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego ma prawo

    do czynności wymienionych w ust.7.b., jak również może brać udział w Walnym  

    Zgromadzeniu Członków, z głosem doradczym.

    Obowiązkiem członka wspierającego jest rzetelne i terminowe wywiązywanie się

     z zadeklarowanej pomocy oraz przestrzeganie statutu i innych aktów prawnych  

     stowarzyszenia.

  1.  Członkostwo w stowarzyszeniu ustaje na skutek:

     a)dobrowolnego wystąpienia członka na podstawie pisemnego wniosku  skierowanego

     do zarządu stowarzyszenia,

     b)skreślenia przez zarząd z listy członków na podstawie uchwały zarządu z powodu  

      nie opłacenia składek członkowskich przez okres 12 miesięcy.

  1.      c) śmierci członka lub utraty przez niego praw publicznych, utraty pełnej zdolności do  

      czynności prawnych, a w przypadku osoby prawnej-członka wspierającego utraty  

      osobowości prawnej.

  1.      d) wykluczenia przez zarząd za działalność na szkodę stowarzyszenia.

11.Od uchwał zarządu w sprawach określonych w ust.10 b. i d. przysługuje odwołanie

            do Walnego Zgromadzenia Członków w terminie 30 dni od daty doręczenia uchwały.  

            W takim przypadku w okresie 30 dni, o których mowa wyżej, aż do rozpatrzenia

            odwołania przez WZC, członkostwo w stowarzyszeniu zostaje zawieszone, co

            oznacza zawieszenie praw wymienionych w ust.7.

ROZDZIAŁ IV

 

  • Władze Stowarzyszenia

 

  • 9

 

  •     WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW

 

  1. Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia zwane dalej Walnym Zebraniem jest najwyższą władzą stowarzyszenia i jest zwoływane przez Zarząd Stowarzyszenia co najmniej 1 raz do roku, w terminie do 31 marca.
  2. Walne Zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
  3. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

     4 .  Do kompetencji  Walnego Zebrania należą:

  1.            a) uchwalanie kierunków działalności merytorycznej i finansowej stowarzyszenia,
  2.            b) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu Stowarzyszenia      

            oraz Komisji Rewizyjnej,

  1.   c) udzielanie absolutorium Zarządowi Stowarzyszenia na wniosek Komisji Rewizyjnej,
  2.   d) wybór członków Zarządu Stowarzyszenia i komisji Rewizyjnej,
  3.   e) zatwierdzenie regulaminu Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
  4.   f) podejmowanie uchwał o przystąpieniu lub wystąpieniu z innych związków,
  5.   g) uchwalanie wysokości składek członkowskich i wpisowego,
  6.   h) podejmowanie uchwał w przedmiocie zmiany statutu stowarzyszenia,
  7.   i) podejmowanie uchwał dotyczących nabywania, zbywania lub obciążania   

     nieruchomości stanowiących własność stowarzyszenia, po uprzedniej opinii Zarządu

     i Komisji Rewizyjnej,

  j)podejmowanie uchwał w sprawie odwołania Członków Zarządu i Komisji   

    Rewizyjnej przed upływem kadencji oraz w sprawie uzupełniania  składu władz,

  1.   k) podejmowanie uchwał o rozwiązywaniu stowarzyszenia.
  1. W Walnym Zgromadzeniu Członków udział biorą:
  2.  a) z głosem stanowiącym  –  wszyscy członkowie,
  3.  b) z głosem doradczym     –  członkowie wspierający oraz zaproszeni goście.
  1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków zwołuje Zarząd:

  – z własnej inicjatywy,

        – na wniosek komisji rewizyjnej,

        – na pisemny wniosek  50% ogólnej liczby członków stowarzyszenia.

 

  1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków powinno być zwołane przez Zarząd nie

        później niż w ciągu 30 dni od daty przedłożenia wniosku Zarządowi i może obradować

        jedynie nad sprawami dla których zostało zwołane.

  1. Zarząd jest zobowiązany powiadomić pisemnie członków stowarzyszenia o zwołaniu

   Nadzwyczajnego i Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków co najmniej na

   14   dni przed ustaloną datą, z podaniem porządku obrad zgromadzenia, miejsca i czasu

   obrad.

  1. Kadencja wszystkich władz Stowarzyszenia trwa 2 lata, a ich wybór odbywa się

   w   głosowaniu jawnym lub w trybie tajnym na wniosek zebrania przy nieograniczonej

   liczbie kandydatów.

  • 10

 

  • ZARZĄD STOWARZYSZENIA

 

  1. Zarząd jest organem wykonawczym stowarzyszenia w okresie między Walnymi  

  Zgromadzeniami Członków.

2 .Zarząd składa się z 5-8 członków.

  1. Zarząd wybiera ze swego grona: prezesa, wiceprezesa i skarbnika, w ciągu 7 dni od dnia wyborów.
  2. W przypadku konieczności uzupełnienia Zarządu o 3 lub mniej osoby , Zarząd dokonuje kooptacji .
  3. W przypadku konieczności uzupełnienia Zarządu o 4 lub więcej osób obowiązuje tryb zgodny z przewidzianym w art.9 pkt.4j .
  4. Do kompetencji zarządu należy:
  1.      a) reprezentowanie stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
  2.      b) kierowanie działalnością stowarzyszenia zgodnie z postanowieniami statutu,
  3.      c) podejmowanie uchwał w sprawie członkostwa w stowarzyszeniu, nabywanie  

         członkostwa i skreślenie z listy członków,

  1.      d) rozstrzyganie sporów między członkami stowarzyszenia,
  2.      e) zarządzanie majątkiem i  funduszami stowarzyszenia ,podejmowanie uchwał  

         dotyczących nabywania, zbywania i obciążania majątku stowarzyszenia,

  1.      f) zwoływanie Zwyczajnych i Nadzwyczajnych Zgromadzeń Członków

        Stowarzyszenia,

  1.      g) prowadzenie terminowo i rzetelnie dokumentacji stowarzyszenia, w tym w  

         szczególności spraw finansowych oraz listy członków, ewidencji składek itp.

  1.       h) składanie sprawozdania ze swojej działalności Walnemu Zgromadzeniu Członków.
  2.      i) bieżąca realizacja celów i podejmowanie działań wymienionych w § 6 i 7 Statutu.
  3. Posiedzenia zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał,

         zaś uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co  

          najmniej połowy liczby członków, a w razie równości głosów decyduje głos

          prowadzącego posiedzenie zarządu.

  •  11

 

  • KOMISJA REWIZYJNA

 

1.Komisja rewizyjna jest powoływana do przeprowadzenia co najmniej raz w roku kontroli  

 działalności stowarzyszenia ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości prowadzenia

 gospodarki finansowej.

2.Komisja rewizyjna składa się z 5 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie

  Członków, która ze swojego grona wybiera w terminie 7 dni od dnia wyboru-  

  Przewodniczącego i zastępcę.

  1. Komisja rewizyjna ma prawo występowania do zarządu z wnioskami wynikającymi

   z poczynionych ustaleń i kontroli.

4.Członkowie komisji mogą brać udział w posiedzeniach zarządu, z głosem doradczym.

5.Szczegółowe zasady i tryb postępowania prac zarządu i komisji rewizyjnej określa

 regulamin zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie Członków.

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia.
  2. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być w przeszłości skazani prawomocnym

wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż określone w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz. U. Nr 26, poz. 306, z 2001 r. z późn. zmianami).
  1. MAJĄTEK I FUNDUSZE STOWARZYSZENIA.
  •  12

1.Majątek stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów,

  dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności

  publicznej, dochody z kapitału (odsetki, lokaty, akcje), a także dotacji i zleceń usług od administracji publicznej.

2.Stowarzyszenie z zachowaniem obowiązujących przepisów może przyjmować darowizny,  

 spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności  publicznej.

3.Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą wg ogólnych zasad określonych

 w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy wyłącznie realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między członków.

4.Stowarzyszenie może otrzymywać dotacje wg zasad określonych w odrębnych przepisach.

  1. Oświadczenia woli w sprawach majątkowych stowarzyszenia składają dwaj członkowie

zarządu, za wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków.

6.Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7.Stowarzyszenie przeznacza całość swoich dochodów na działalność statutową.

  1. Statut stowarzyszenia lub inne akty wewnętrzne zabraniają:
  1. udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem stowarzyszenia w
    stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi
    pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub
    powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do
    drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych
    dalej „osobami bliskimi”,
  2. przekazywania majątku stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków organów lub
    pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich,
    w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych
    warunkach.
  1. wykorzystywania majątku na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników
    oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to
    wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu stowarzyszenia,
  2. zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których
    uczestniczą członkowie stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy oraz
    ich osoby bliskie.

9.Działalność nieodpłatną pożytku publicznego jest świadczenie usług na podstawie stosunku prawnego, za które Stowarzyszenie nie pobiera wynagrodzenia.

10.Działalnością odpłatną pożytku publicznego jest działalność Stowarzyszenia w zakresie wykonywania zadań należących do sfery zadań publicznych w ramach realizacji przez Stowarzyszenie celów statutowych, za które Stowarzyszenie pobierać będzie wynagrodzenie.

11.Dochód z działalności odpłatnej pożytku publicznego służy wyłącznie realizacji zadań należących do sfery zadań publicznych lub celów statutowych Stowarzyszenia.

VI.ZMIANY STATUTU I ROZWIĄZANIE STOWARZYSZENIA.

  • 13
          1. Uchwałę o zmianie statutu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do głosowania.
  •  14

Uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia podejmuje walne Zgromadzenie Członków, większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy liczby osób uprawnionych do głosowania.

  • 15

1.W razie rozwiązania się stowarzyszenia na podstawie własnej uchwały, likwidatorami

 stowarzyszenia są członkowie jego zarządu, jeżeli statut lub, w razie braku odpowiednich

 postanowień statutu, uchwała ostatniego walnego zebrania członków (zebrania delegatów)

 tego stowarzyszenia nie stanowi inaczej.

2.W razie rozwiązania Stowarzyszenia przez sąd, zarządza on jego likwidację, wyznaczając

  likwidatora.

  • 16

1.Obowiązkiem likwidatora jest przeprowadzenie likwidacji w możliwie najkrótszym czasie,

  w sposób zabezpieczający majątek likwidowanego stowarzyszenia przed nieuzasadnionym

  uszczupleniem.

2.Likwidator w szczególności powinien:

  1.         a)  zawiadomić sąd o wszczęciu likwidacji i wyznaczeniu likwidatora,

             z podaniem swego nazwiska, imienia i miejsca zamieszkania,

  1.    b) dokonywać czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji,

       podając do publicznej wiadomości o wszczęciu postępowania likwidacyjnego,

  1.          c) po zakończeniu likwidacji zgłosić sądowi wniosek o wykreślenie stowarzyszenia

              z  Krajowego Rejestru Sądowego.

3.Jeżeli likwidacja nie zostanie zakończona w ciągu roku od dnia jej zarządzenia,

  likwidatorzy przedstawiają przyczyny opóźnienia sądowi, który w razie uznania

  opóźnienia za usprawiedliwione przedłuża termin likwidacji lub zarządza zmianę  

           likwidatorów.

  • 17

Majątek zlikwidowanego Stowarzyszenia przeznacza się na cel określony w statucie lub

w uchwale walnego zebrania członków (zebrania delegatów) o likwidacji Stowarzyszenia. W razie braku postanowienia statutu lub uchwały w tej sprawie, sąd orzeka

o przeznaczeniu majątku na określony cel społeczny.

  • 18

Koszty likwidacji pokrywa się z majątku likwidowanego Stowarzyszenia.

  •    19

W sprawach nieuregulowanych statutem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia  07.04.1989r.- Prawo o stowarzyszeniach.

                                                         

                                          Witnica 13.03.2014

……………………………………………………………………..

Uchwał 4/2018 z dnia 20.05.2018


Zarząd Stowarzyszenia:

  1. Monika Posiewka – prezes zarządu
  2. Urszula Sandurska – wiceprezes
  3. Beata Rakowska -skarbnik
  4. Pasich Alicja – członek zarządu
  5. Przywitowska Ewa – członek zarządu

Sprawozdanie finansowe 2016 część 1

Sprawozdanie finansowe 2016 część 2

Sprawozdanie finansowe 2017

Sprawozdanie finansowe 2018

Sprawozdanie finansowe 2019

Sprawozdanie finansowe 2020

Sprawozdanie finansowe 2021


Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pozytku publicznego za rok 2017

Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pozytku publicznego za rok 2018

Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pozytku publicznego za rok 2019

Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pozytku publicznego za rok 2020

Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pozytku publicznego za rok 2021

Bilans za 2022 rok

Informacja dodatkowa za 2022 rok

Rachunek zysków i strat za 2022 rok

Roczne sprawozdanie merytoryczne z działalności OPP za rok 2022